Lid worden - Opzeggen

Hoe opzeggen lidmaatschap?

We vinden het natuurlijk spijtig als je wilt opzeggen, maar mocht je er toch een goede reden voor hebben dan volgt hier de enige en juiste wijze om dat te doen.

Wat gebeurt er als je na 1 mei opzegt?

Indien de opzegging niet vóór 1 mei plaats vindt, dan is de volgende contributie verschuldigd:

• opzeggen ná 30 april maar vóór 1 september: 100% van de KNHB-afdracht en 50% van de gehele contributie van het nieuwe seizoen.
  • opzeggen op of ná 1 september:100% van de KNHB-afdracht en 100% van de gehele contributie voor het nieuwe seizoen.

Uitstel aanvragen

Leden die in afwachting zijn van examenuitslag en/of loting voor een nieuwe opleiding kunnen, vóór 1 mei, tot 15 juni uitstel aanvragen, om kosteloos hun lidmaatschap op te mogen zeggen.

• Zij dienen hiertoe per mail een verzoek in te dienen bij de ledenadministratie, te bereiken op: [email protected]
  • Het verzoek is pas akkoord NA de bevestiging van de ledenadministratie. Dus zorg dat we jullie juiste email gegevens hebben!
  • Bewaar de bevestigingsmail om later misverstanden te voorkomen.

Waarom vòòr 1 mei al opzeggen?

•  De club stelt in mei de teams voor het volgende seizoen al vast.

•  De club is verplicht het aantal teams begin juni door te geven aan de KNHB.

•  De club wil graag tijdig weten hoeveel (betaalde) coaches en trainers voor de jeugd- en seniorenteams nodig zijn voor het volgende seizoen.

•  De club maakt in juni de begroting en bepaalt dan de budgetten voor het nieuwe seizoen.

Vragen omtrent opzeggen

Voor vragen omtrent het beëindigen van je lidmaatschap bij MHC de Reigers, kun je altijd terecht bij de ledenadministratie: [email protected]

Houdt er rekening mee dat dit allemaal vrijwilligers zijn, en dat een antwoord soms even op zich kan laten wachten. We doen ons best het allemaal zo snel en goed mogelijk voor jullie te regelen.