Arbitrage

Reigers fluiten al meer dan 14 jaar de KNHB schoolhockeycompetitie

Nieuws afbeelding 13-4-2019 In 2006 zijn Ad, Rob, Paul en Henri gestart in het mooie Tilburg om daar wedstrijden in de KNHB Schoolhockey competitie (voortgezet onderwijs) te gaan fluiten. We hebben als groep gekozen voor Brabant omdat we dan geen bekenden zouden tegenkomen. We zijn daar super gastvrij ontvangen en dat smaakte meteen naar meer. De aanleiding voor deze stap was het verzoek van de bond om meer scheidsrechters voor dit event te mobiliseren omdat het lastig was om vrijwilligers te vinden die dit op een doordeweekse dag wilden doen. Ad Verheij had destijds veel contact met de arbitrage commissie van de bond, vanwege de begeleiding van jonge scheidsrechters op de club, en die heeft dan overgebracht op een groepje fluiters die destijds actief waren. De groep is in de loop der jaren flink uitgebreid en het maximum aantal deelnemers is uitgekomen op 16. Afgelopen vrijdag 12 april zijn er 11 vrijwilligers weer vroeg op pad gegaan en dit maal hadden we drie standplaatsen waar onze hulp nodig was. Dit waren Gorinchem, Vught en Eindhoven. De clubs waar we komen staan telkens weer versteld te kijken met welk enthousiasme onze Reigers groep dit klusje klaren. We worden dan ook telkens in de watten gelegd, maar we zorgen zelf voor de kers op de taart door een heerlijk avondmaaltijd te nuttigen veelal bij de Griek in Eindhoven. Heb je ook zin gekregen om dit avontuur een keer mee te mogen maken? Zorg dan dat je in contact komt met de groep arbiters die alle zaterdagen en/of zondagen weer hun vrije tijd opofferen om jullie wedstrijden te leiden. Zonder arbitrage geen wedstrijden.