Update Blaashal

Nieuws afbeelding 12-11-2019

Beste leden en ouders van jeugdleden,

Zoals u weet is het projectteam blaashal in de afgelopen maanden heel erg druk geweest met alle benodigde zaken rondom het realiseren van de gewenste blaashal op ons terrein voor de komende winter. Hoogste tijd om u te informeren over de laatste stand van zaken.

De gemeente Haarlemmermeer heeft helaas veel meer tijd nodig gehad dan gebruikelijk voor het omgevingsonderzoek én het verlenen van de vereiste vergunning. De vergunning is inmiddels wel afgegeven en vervolgens is de inspraak/bezwaar-periode van 6 weken ingegaan. Aansluitend heeft het college van wethouders nog 2 weken nodig voor de definitieve afronding en verstrekken van de garantiestelling voor de benodigde lening. Eind november zou dit traject afgerond moeten kunnen worden. Door de vertragingen en het nog niet rond hebben van alle vereiste zaken, hebben wij de blaashal dan ook nog niet kunnen bestellen.

Ook nu zijn wij nog steeds volop bezig met de blaashal (gemeente, leverancier, energie/warmte) en proberen er alles aan te doen deze alsnog z.s.m. te realiseren. Het plaatsen van de blaashal zal in principe niet meer voor medio januari lukken. Zodra er meer of ander nieuws is, zullen wij u dat natuurlijk laten weten.

De wintercompetitie start begin december en loopt tot en met 9 februari 2020. Wij zullen daarom (net als afgelopen winter) voorlopig buiten gaan trainen voor zaalhockey of waar mogelijk op diverse plaatsen in een eventueel beschikbare sporthal.

Tijdens de komende Algemene Leden Vergadering in december (de uitnodiging binnenkort) zullen wij de blaashal ook nog op de agenda hebben staan.

Met sportieve groet,

Het bestuur