nieuwe maatregelen "corona" bij sportwedstrijden en trainingen MHC De Reigers

Nieuws afbeelding 30-9-2020

Beste leden/spelers/speelsters, ouders, coaches en trainers,

De nieuwe en soms extra maatregelen die afgelopen maandag 28 september door de Rijksoverheid zijn afgekondigd en inmiddels gelden, hebben ook  invloed op onze hockeyclub en onze activiteiten.

Gelukkig kunnen we blijvensporten, we kunnen blijven trainen en onze wedstrijden blijven spelen,  maar wel onder strikte en nieuwe voorwaarden. Zo is publiek  op geen enkele sportlocatie toegestaan en zullen ook clubhuizen en sportkantines weer dicht zijn.

Samen met de KNHB roepen we iedereen op om zich goed aan alle maatregelen te houden. Was je handen regelmatig, schud geen handen en houd de afstand zoals afgesproken. Werk ook mee aan alle andere maatregelen op onze club, maar ook als we op bezoek gaan bij andere  verenigingen. Zo krijgen we samen corona in bedwang en dat is ons gezamenlijk belang.

Even (onze) maatregelen  samengevat:

• Ons clubhuis is voor horeca gesloten. De toiletten en EHBO spullen zijn wel bereikbaar. Keepers kunnen de keepersspullen gewoon kwijt in de lockers.

• Toeschouwers zijn voorlopig niet toegestaan,. Het doel van deze maatregel is om sporten mogelijk te maken, zonder grote groepen mensen bij elkaar te brengen.

• Dit betekent ook dat ouders NIET meer naar de trainingen kunnen kijken. Als ouders hun kinderen brengen, dan moeten ze worden afgezet bij de ingang. Het is dezelfde werkwijze als voor de zomerperiode. De begeleiding en handhaving is zoals in die periode.
  • Train je op het blauwe veld, dan is die ingang alleen voor jullie open. Ook daar is begeleiding en handhaving van de club.

• Bij thuiswedstrijden is er geen publiek toegestaan. Alleen begeleiding van het team (coach , manager) en de wedstrijd (scheidsrechter) zijn toegestaan.

• Op het park zullen enkele, uit de "teams” geworven vrijwilligers alles begeleiden en daar waar nodig handhaven.

• Bij uitwedstrijden van jeugdleden t/m 17 jaar vallen rij ouders onder teambegeleiding. Zij vallen dus niet onder de regel voor toeschouwers en mogen blijven kijken naar de wedstrijd. Zorg er wel voor dat het aantal rij ouders beperkt is tot 4-5 rij ouders per team. In ieder geval verzoeken wij 1 ouder per auto met spelers/speelster in acht te nemen.

• Kom ook niet eerder dan 5 minuten voor de afgesproken tijd naar de training en niet eerder dan 15 min voor een wedstrijd
  • Verzamel bij de thuiswedstrijden bij de ingang om , met afstand in acht nemende, gezamenlijk naar het speelveld te lopen. We vragen dit ook van de bezoekende verenigingen. Zij worden door begeleiding van het ontvangende Reiger-team begeleid naar het veld.
  • 5 minuten na afloop van training of wedstrijd is iedere speler van het complex weer weg.
  • Alle algemene communicatie over Corona bij de Reigers vindt op 3 manieren plaats
    1. Via de Reiger-app (installeer hem als je deze nog niet hebt)
    2. Op de Reigers website (www.mhcdereigers.nl)
    3. Via de communicatie-piramide; bestuur/Team Corona – lijncoordinatoren – teams/coaches – spelers/ouders
  • Er zijn vanaf nu twee (2) mailadressen bereikbaar voor Reiger-Corona-zaken
    1. [email protected] . Dit adres is voor alle vragen omtrent corona en hockeyclub De Reigers. De vragen en de antwoorden zullen ook via een pagina Frequently Asked Questions (FAQ) met de rest van de vereniging worden gedeeld. Dit mailadres is voor het hele Corona Team leesbaar en wordt minimaal twee keer per dag gelezen en beantwoord.
    2. [email protected] . Corona onder controle te krijgen is een gezamenlijke verantwoordelijkheid. Mocht er bij je corona zijn vastgesteld of in je direct omgeving en je hebt symptomen; kom niet hockeyen, meld het via dit mailadres onder vermelding van je team. Samen stellen we vast of het team en begeleiding extra attent moet worden gemaakt. We gaan hier uiterst zorgvuldig en met veel privacy mee om. We vragen dit omdat onze regio veel gevallen kent, en omdat we willen voorkomen dat onze clubgenoten ook corona krijgen terwijl met een beetje extra zorg dit voorkomen had kunnen worden.
  • We hebben ook extra handen nodig en zullen alle thuisspelende teams vragen om 1-2 begeleiders te leveren voor de begeleidende en handhavende taken op de wedstrijddagen. Hierover volgt separate communicatie via de lijncoordinatoren
  • Op wedstrijddagen zal er altijd een bestuurslid zichtbaar aanwezig om mee te helpen met het begeleiden en open staan voor vragen.

Misschien ten overvloede maar wel belangrijk. Er zetten zich veel mensen zich vrijwilligin om hockey in deze corona-tijd mogelijk te maken. Die hebben soms een pittige taak. Volg hun aanwijzingen op en gedrag je als een sportief en aardig mens. Mocht je vragen hebben over maatregelen of gang van zaken; gebruik de speciale mailadressen hiervoor.

Zet ‘m op , op het veld en daarbuiten!