update; we blijven hockeyen met de jeugd omdat het ook belangrijk is

Nieuws afbeelding 22-1-2021

Beste Reigers, Reigertjes, trainers, coaches, ouders en andere betrokkenen,

Weer nieuwe maatregelen

De regering vraagt weer een extra inspanning van ons allemaal bij het bestrijden van Corona. In deze dynamiek kijken wij als vereniging ook nog eens goed naar de situatie en luisteren goed naar wat wij horen. Ook wij zijn bezorgd en willen ons steentje bijdragen

Goed nagedacht en besproken

Kort na de persconferentie van woensdagmiddag hebben we de koppen weer bij elkaar gestoken en besproken of we ondanks de ruimte die de regels bieden toch een aanpassing aan onze "werkwijze” zouden moeten doorvoeren.

Sporten, bewegen en ontmoeten is ook heel belangrijk

We kennen onze brede verantwoordelijkheid en zien ook dat de jeugd veel last heeft van de beperkingen van de lockdown. We merken zelf maar lezen ook dat er heel veel behoefte is om af en toe lekker te rennen, te bewegen en om in plaats van beeldschermvrienden en vriendinnen ook elkaar even in het echt te zien.

Besluit; we gaan door maar letten nog meer op

De regering en hun adviseurs zeggen nog steeds dat voor de jeugd onder de 18 jaar er nog in onderling verband mag worden getraind en interne wedstrijdjes mogen worden gespeeld. Samen met heel veel extra vrijwilligers zijn wij aantoonbaar als verenging in staat gebleken om een veilige "buitensportomgeving” te creëren. Dit willen we blijven doen en we gaan door met de trainingen en met de laatste loodjes van de Reigers Champions Trophy, maar wel met strikte naleving van de afspraken die we met elkaar hebben gemaakt. Kort gezegd; geen coronavrijwilliger , dan ook geen training of wedstrijd.

Begrip

Nu horen we ook geluiden van bezorgde ouders en twijfelen of ze deze aanpak voor hun situatie passend is. Zoals gezegd, we zijn hier als club druk mee bezig en doen niets dat indruist tegen de afspraken en regels van de regering en haar adviseurs. Echter als je meent dat je niet moet komen hockeyen vanwege extra zorg, of als ouders hun kinderen dit liever niet willen zien doen, dan snappen wij dat en respecteren een dergelijk besluit om niet te komen hockeyen. Dit is een individuele afweging. Wel is het zo dat we wel van elkaar mogen verwachten dat we dit open en tijdig communiceren met de coach of managers van het team en indien anders ook met het landenteam.

Finals

Het laatste weekend van januari staan de "finals” gepland en die gaan door. Wel met extra zorg en aandacht!. De organisatie maakt een paar kleine aanpassingen om afstand, dus veiligheid nog meer te garanderen. We gaan wel de wedstrijden live-streamen zodat er toch meegekeken kan worden en we zullen geen wedstrijden op het blauwe veld plannen. Hoewel we best trots zijn op onze kofferbakouders, denken we dat we dit zeker voor een finale-weekend niet moeten faciliteren.

Tanden op elkaar en hopen dat er snel, misschien al na 9 februari wat meer reden is om ruimte te geven. Voor nu; sport, sport met verstand en blij

Oh ja

En dit aanstaande weekend staan er wat zogenaamde oefeninterlands op het programma. Check de tijden op de speciale Champions Trophy-site