MHC De Reigers - open brief van het bestuur, hulp gezocht!

Nieuws afbeelding 8-12-2022

Beste leden, vrijwilligers en belangstellenden van MHC De Reigers,

Met deze open brief vraag ik als voorzitter namens het bestuur van MHC De Reigers graag jullie aandacht voor diverse openstaande vacatures bij onze club. Als vereniging kunnen wij niet zonder onze leden maar ook zeker niet zonder onze vrijwilligers.

We hebben 2 bijzondere verenigingsjaren achter de rug, de oorzaken zijn een ieder bekend, die er mede voor hebben gezorgd dat sommige posities binnen de club niet langer zijn ingevuld. In het kader van de continuïteit hebben we momenteel echt behoefte aan nieuwe vrijwilligers die tijd kunnen en willen geven aan de club.

In dit kader is het ook goed om te melden dat er onlangs met diverse leden brainstormsessies plaats hebben gehad. Hierbij stond de vraag centraal hoe we als club op diverse deelgebieden (o.a. sport, communicatie, organisatie, accommodatie en omgeving) beter kunnen acteren zonder daarbij uit het oog te verliezen wat er binnen de club goed gaat en wat moet worden behouden. Heel mooi om zoveel nieuwe ideeën te horen vanuit de leden en de vrijwilligers!

Over de uitkomsten van deze brainstormsessies en de visie van het bestuur inzake de diverse voorstellen en ideeën worden de leden en vrijwilligers in het nieuwe jaar nader geïnformeerd. Hierop vooruitlopend hebben we reeds nu behoefte aan de invulling van diverse vacatures binnen onze mooie vereniging. De meest urgente vacatures tref je alvast hieronder aan.

Voor meer informatie over de vacatures en de aanmelding kun je contact met ons opnemen, dat kan met ons persoonlijk op de club (ieder van het bestuur is er wekelijks te vinden), dan wel via de mail via [email protected] of [email protected]

VACATURES BESTUUR

Secretaris

Binnen het bestuur heeft Esther Kroes aangegeven te stoppen als secretaris binnen de vereniging. Esther heeft aangegeven niet per direct te stoppen maar het zou wenselijk zijn op korte termijn een opvolging voor haar te hebben. Meld je aan indien je denkt een goede bijdrage te kunnen leveren als nieuwe secretaris van onze club.

Bestuurslid TC (jongste) jeugd

Daarnaast zijn wij op zoek naar versterking binnen de TC in het bestuur en zijn wij op zoek naar iemand die zich vol zou willen inzetten voor de (jongste) jeugd binnen de vereniging. De jongste jeugd blijft een zeer belangrijke doelgroep om de club ook in de toekomst te laten groeien en bloeien. Meld je aan indien je een bijdrage kunt leveren aan het invullen van deze mooie rol die van groot belang is voor onze vereniging.

VACATURES COMMISSES

Accommodatie

De accommodatie commissie is verantwoordelijk voor het onderhoud en beheer van ons terrein, clubhuis en de blaashal. Binnen de commissie zijn wij op zoek naar vernieuwing. Ben jij goed in het plannen van klussen en/of het enthousiasmeren van onze leden of ben je handig, of weet je handige mensen in je omgeving, en wil je ons helpen met klussen laat het ons dan weten. Er is nog heel veel te doen! Dus meld je aan!

Media & Communicatie

Tijdens de laatste ALV is gesproken over het inrichten van een beter communicatiebeleid binnen de club. Wij zijn dan ook per direct op zoek naar vrijwilligers die mee willen helpen met het opzetten van het nieuwe mediabeleid, d.w.z. het verzorgen van de berichtgeving op de website, de app, etc. Daarnaast hebben we ook iemand nodig die op regelmatige basis de promotie en zichtbaarheid op de social media (o.a. Facebook, Instagram) van MHC De Reigers kan verzorgen. Meld je s.v.p. aan indien je van mening bent wat te kunnen toevoegen op het terrein van Media & Communicatie.

Ledenwerving

Het belangrijkste binnen de club is het op peil houden van ons ledenbestand. Een grote bijdrage hiervan wordt verzorgd door de ledenwerving. Deze vrijwilligers organiseren diverse ledenwervingsacties, vangen nieuwe proefleden op en verzorgen de "onboarding” van nieuwe leden binnen de club. Meld je s.v.p. aan indien je denkt een belangrijke rol te kunnen spelen bij het werven van nieuwe leden.