HCnieuws over Unieke samenwerking Reigers & Van der Valk Schiphol

Nieuws afbeelding 7-3-2024

De oudste hockeyjeugd is dankzij de positieve en frisse levensinstelling uitermate geschikt om in de horeca te werken. Daarom zijn Van der Valk Hotel Schiphol en hockeyvereniging MHC De Reigers uit Hoofddorp een bijzondere samenwerking gestart waarbij het hotel rekruteert op de sportclub.

De deal is dat Van der Valk een aantal reclameborden langs het hoofd- en tweede veld huurt en de meiden en jongens O18 (de voormalige A1) in prachtige trainingspakken hult. Ook is het hotel jaarlijks gastheer van bijeenkomsten van de inmiddels 65 bedrijven tellende Business Club van MHC De Reigers. Eigenaar Bill van der Valk was trotse gastheer in de Skylounge van de bijeenkomst waar Heren 1 zijn doelen presenteerde in november. Andersom mag Van der Valk rekruteren op de hockeyclub.

POSITIEF

Er is sprake van een win-winsituatie. De hockeyclub kan het geld goed gebruiken om de contributie laag te houden en het hotel heeft een prima plek om personeel te werven. Aramik Garabidian, secretaris en woordvoerder van De Reigers ziet veel positieve kanten aan de samenwerking. "Het is gunstig dat wij onze jeugdleden een optie kunnen bieden om via hun club bij een mooie werkgever aan de slag te gaan. Een jeugdteam ziet er net wat stoerder uit in een mooi Reigers/Van der Valk trainingspak. Het motiveert enorm.”

Hij begrijpt de wil om tot de overeenkomst te komen maar al te goed. "Hockeyers zijn in het algemeen gedisciplineerd met hun sport bezig, met respect voor autoriteiten. Hier zie je nauwelijks discussie met scheidsrechters. Er is geen rottigheid. Ook niet bij de oudste jeugd. Het zijn vrijwel allemaal hardwerkende jongens en meisjes die twee keer in de week trainen en een positieve, open en gastvrije kijk op het leven hebben. Een werkgever weet met hen wat voor vlees hij in de kuip haalt.”

KATALYSATOR

"Ik vind het dus helemaal niet zo gek dat Van der Valk bij ons komt recruteren. Dat gaan ze doen via een aantal events om kennis met elkaar te maken. Ik heb gehoord dat ze onze leden bepaalde voordelen bieden zoals een startpremie of een fiets. Leuk!”

Aramik heeft grote verwachtingen van de samenwerking. De gestelde wens vanuit Van der Valk om jaarlijks vier tot zes nieuwe personeelsleden te werven, gaat volgens hem zeker worden gehaald. "Van onze 425 jeugdleden vallen er 100 tot 150 in de doelgroep. Over zes maanden werken er minimaal twaalf jeugdleden bij Van der Valk”, voorspelt hij.

"Zes jongens en zes meisjes. En daarna zal het verder groeien. De eerste groep fungeert als katalysator. Als deze bijbaan gaat rondzingen in de kleedkamer, volgen anderen. Hockeyers houden van gezelligheid in combinatie met prima faciliteiten, en dat is volgens mij precies wat er wordt geboden in dit werk. Ik denk dat het contract tot vijf of misschien wel tien jaar zal worden verlengd.”

PLAKPLAATJES

Hoewel op de hockeyclub wordt gesproken van een zeer bijzondere samenwerking, heeft De Reigers meer contacten die verder gaan dan shirtsponsoring of een bord langs het hoofdveld. "Onze sponsorcommissie verzint van alles!”, lacht Aramik. "Zo hebben we een succesvolle plakplaatjes-actie bij Albert Heijn Muiderbos gehad. Acht leden van MHC De Reigers maken onderdeel uit van het team van Manager Mark van Herwijnen In de herfstvakantie kwamen 350 jeugdleden bij de supermarkt langs om te ruilen.

Een enorme hype was dat. De omzet van Appie Muiderbos ging door het dak! Ook vinden sponsoracties plaats in de vorm van het schenken van materialen. Maar iets dergelijks als met Van der Valk is voor ons uniek en smaakt naar meer.”

Ben jij trouwens geïnteresseerd in een horeca (bij)baan bij onze geweldige partner? Klik hier en solliciteer:  https://hockeyform.com/werk

Link naar het gehele artikel