Bestuur

2021 is begonnen......en we hopen snel weer ouderwets te kunnen genieten; op het veld en langs de lijn

Nieuws afbeelding 3-1-2021

2021……en dat we snel maar wel veilig en gezond weer allemaal mogen hockeyen.

Het jaar is inmiddels een paar dagen oud en we kijken er naar uit om weer als club weer te mogen hockeyen. Nu mag er alleen getraind en onderlinge jeugdwedstrijden worden georganiseerd, maar willen we graag alle seniorenteams in actie zien, wat willen we graag weer publiek langs de lijnen zien, en wat zou het geweldig zijn als we dit voorjaar ook weer op ons terras de wedstrijden met een frisse consumptie kunnen nabespreken. En dat we weer tegen andere clubs kunnen laten zien wat we waard zijn.

Nog even volhouden

Hoewel de slimmeriken inmiddels positiever zijn dat we in dit voorjaar weer mogen doen zoals we het gewend waren, hebben we voorlopig nog te maken met de strenge maatregelen van de regering. Tanden op elkaar dus.

De Reigers Champions Trophy; the FINALS

Wat wel zeker is, is dat in het laatste weekend van januari de "finales” van de Reigers Champions Trophy worden gehouden. 30 en 31 januari zijn er "THE FINALS”. En dit belooft een gaaf en natuurlijk corona-proof hockeyfeestje te worden. Alle teams komen in actie en bijna alle finalisten voor de grote finale zijn bekend…..bijna.

Hockey kijken; livestream

In dit weekend zullen we er voor zorgen dat de grote en kleine finales via de livestream kunnen worden gevolgd door de thuisblijvers. Hoewel veel ouders de afgelopen maanden hebben meegeholpen om de club en het terrein "corona-safe” te houden en soms een glimp hebben kunnen opvangen van de hockeyende jeugd, is het voor ons ook belangrijk dat de toeschouwers weer verwend gaan worden. Hou de communicatie van de club in de gaten voor het laatste weekend van januari; de FINALS op de livestream

The "FINALS”…..

We hebben de afgelopen weken een heuse eigen "Reiger Champions Trophy-sfeer” gecreëerd waar de landenteams met vlaggen, eigen "landenoutfits”, teammuziek tijdens de warming-up en zelfs bondscoaches in een echt landenkostuum flink hebben bijgedragen aan die eigen sfeer. De "FINALS” zal minstens zo gaaf worden en de organisatie draagt daar een steentje aan bij. De komende weken zullen de coaches worden geïnformeerd hoe dit eruit gaat zien, maar een opkomst met muziek hoort daar bij. Of dit binnen in onze "Dome” zal plaats vinden of toch nog buiten is afwachten. Sowieso extra opgelet!!! Het is de koudste tijd van het jaar en we trainen en spelen veel "buiten”  Vanwege het weer moeten we soms een training of wedstrijd cancellen. Dus extra aandacht voor onze communicatiekanalen de komende weken

Oefeninterlands

Tot het slotweekend worden er beslissingsduels, inhaalwedstrijden en oefeninterlands gespeeld. De wedstrijden voor weekend van 9 januari staan in de bijlage op de toernooi-site als PDF al aangegeven (en in het schema de grote en kleine finales die al bekend zijn). Er worden ook landenwedstrijden voor respectievelijk 16 en 23-24 januari gepland. Die wedstrijden volgen de komende week.

Check op www.tournify.nl/live/rct2020

Trainingen

De trainingen , die met je eigen team zijn staan inmiddels voor de komende weken in LISA vermeld. Hoewel het al weken en eigenlijk maanden erg goed gaat dankzij de hulp van velen, wijzen we er toch even op dat ieder team (voor de trainingen je eigen team en voor de wedstrijden je landenteam) voor één (1 !!) coronavrijwilliger verantwoordelijk is.

Meld je aan via [email protected]

Zoals eerder aangegeven, hecht het bestuur er heel veel waarde aan om daar waar kan, sporten mogelijk te maken. Bewegen en elkaar ontmoeten is heel belangrijk . Zeker voor de jeugd. We hebben daarom veel energie gestoken in extra activiteiten zoals het openstellen van de club voor teams om onderling te hockeyen en het organiseren van extra zogenaamde instuiftrainingen. Dat konden we niet alleen en we danken iedereen die dit mogelijk hebben gemaakt.

Dat de Reigers opvallen en veel hockeymedia-aandacht heeft gekregen is natuurlijk superleuk. En dat het woord "Kofferbakouders” 100% haar oorspong heeft bij MHC De Reigers. De ouders die een soort van ongehoorzaam op de openbare parkeerplaats bij veld 1 toch vanuit de kofferbak met koffie en thee hockey konden kijken zijn daar verantwoordelijk voor. We staan dus in de "hockeyannalen van 2020-2021 als met ruim 65% van de stemmen als het hockeywoord van 2020.

Vooruitkijkend hopen we snel weer als hele club (verantwoord en veilig) te kunnen hockeyen. We beseffen dat veel leden staan te trappelen en we doen ons stinkende best om het gemis van de sport en beweging , zodra het kan, zo snel mogelijk te laten vergeten.