HC Athena MO14-2 - Meisjes onder 14-1

Gespeeld op: 9-9-2023

09-09-20023 Oefenwedstrijd HC AthenA MO14.1 – Reigers MO14-1

Het eerste kwart beginnen de meiden supersterk. Al binnen 3 minuten scoort Myrthe de 0-1! Als Fiene halverwege het eerste kwart net niet tot scoren komt, is Mila er snel bij om de rebound alsnog in te tikken. Een goede voorzet van Kaya resulteert jammer genoeg net niet tot een 3e goal.
Pien scoort de 0-3 uiteindelijk wel, gevolgd door een mooie goal (0-4) van Mila na een voorzet vanaf links en niet veel later ook (0-5) nog door een mooie voorzet vanaf rechts.

In het tweede kwart lijkt keeper Sanne eindelijk iets te doen te krijgen als AthenA een strafcorner krijgt. Deze wordt echter zo slecht genomen dat de bal in één keer de cirkel uitrolt en onze meiden de aanval weer kunnen overnemen.
Lisa weet een volgende strafcorner voor de Reigers te versieren. Jammer genoeg gaat de bal net over de goal. Ook Sophia en Fiene weten daarna telkens net niet te scoren.
In de laatste secondes van de 2e helft volgen 3 strafcorners op rij. Helaas zonder doelpunt.

In het derde kwart lijken de teams redelijk gelijkwaardig. Grootste opvallendheid is dat Fenna de bal vanaf de eigen cirkel mee mag nemen het gehele veld over, tot bijna in de cirkel van de tegenstander. Daar speelt ze de bal mooi af op Sophia, die op haar beurt goed verdedigd wordt, waardoor te bal toch weer bij AthenA belandt.

Wanneer Vanessa en Fiene in het 4e kwart op de kop van de cirkel de druk flink opvoeren, resulteert dit uiteindelijk in een fraaie 0-6 door Fiene. Niet veel later maakt Vanessa de 0-7.
Een laatste uitbraak van AthenA wordt al ruimschoots voor de 23m-lijn gestopt.

Volgende week begint de competitie. Hopelijk zijn de dames dan net zo goed in vorm als vandaag.

Andere verslagen

Tegenstander Datum