Senioren - Trimhockey

Trimhockey bij MHC de Reigers

Recreantenhockey heet bij ons trimhockey. Wat is trimhockey en voor wie kunnen hieraan meedoen?

Veel ouders van hockeyende kinderen willen meer weten van het spelletje en zouden ook graag wat meer aan sport doen. Dit is mogelijk ook al is er totaal geen speelervaring met hockey. Daarnaast zijn er volwassenen die ooit gehockeyd hebben maar door omstandigheden ermee zijn gestopt. Dit kan in vele gevallen zijn ontstaan omdat de vaste verplichting van iedere zondag spelen te veel werd. Om toch regelmatig te kunnen hockeyen is trimhockey ontstaan, wat buiten elke competitie verbanden van de KNHB wordt gespeeld. M.a.w. je wordt lid van de club maar je wordt niet ingedeeld in een team en speelt dus niet op zaterdagen of zondagen. De groep recreanten is gemengd van jong (25 jaar) tot oud (ca 70 jaar) en man en vrouw.

Sinds jaar en dag trainen de huidige recreanten op de maandagavond (21:00 – 22:30 uur). De trainingen worden verzorgd door ervaren trainers. Tijdens de vakanties gaan de bijeenkomsten van de recreanten gewoon door en worden er vriendschappelijke partijtjes gespeeld. Op de maandagavond hebben we sinds kort een tweede blok toegevoegd om zodoende meer senioren te kunnen plaatsen. De trainingstijden zijn als volgt:

• 19.30 tot 21.00 uur (vroege groep onder leiding van Dames 1 trainers)
  • 21.00 tot 22.30 uur (groep onder leiding van Heren 1 trainers)

Voor beide groepen kunnen zowel beginners als gevorderden meedoen. De training bestaat uit:

• Warming up
  • Oefeningen techniek en spel
  • Partijtje om het geoefende in praktijk te brengen

De oorspronkelijke groep recreanten van ruim 70 leden (van 21.00 tot 22.30 uur) splitst zich na de warming up op in 2 groepen te weten:

• Spelers die graag de training volgen gaan door op veld 2
  • Rest van de groep die gelijk een onderling partijtje gaan doen op een vrij veld.

Naast de reguliere trainingen wordt er gespeeld in een mini-competitie met andere trimhockeyers van omliggende clubs. Deze competitie wordt Fair-Games genoemd en is opgezet door onze club. Bij aanvang van het seizoen worden de teams samengesteld en iedere recreant kan zich hiervoor opgeven. Daarnaast worden jaarlijks toernooien en feesten georganiseerd, ook daar kan men zich voor aanmelden. Kosten die verbonden zijn aan de competitie, toernooien en feesten zijn niet inbegrepen in de contributie.

Doorgaans zijn op een avond 35 tot 50 senioren bijeen. Het aantal varieert onder meer i.v.m. wedstrijden in de Fair Games competitie.

De vroege groep recreanten bestaat op dit moment uit ca. 20 leden en volgen de trainingen op het veld. Binnen deze groep zijn een aantal nu ook aangesloten bij een van de 4 fair-games teams.

Meedoen met de Recreanten?

Recreant kun je worden v.a. 25 jaar M/V, wel of geen hockey ervaring maakt niet uit. Je bent welkom op een van beide trainingsblokken.

Voor informatie omtrent trimhockey kun je contact opnemen met:

Henri Volkers, voorzitter Lijncommissie Senioren
[email protected], 06-19999138

Tevens kun je op de maandagavond om 19:30 of 21:00 uur je melden bij een van de trainers op Veld 2, of vraag het aan de aanwezige spelers voor informatie.

Wens je direct mee te doen om te ontdekken of het wat voor je is, dan is het invullen van het inschrijfformulier verplicht (dit voor de verzekering ingeval van ernstige blessures), onder vermelding van "Proeflid". Je mag dan tweemaal als proeflid meedoen met de recreanten training. Print het formulier uit en zodra je definitief lid wordt lever je het aanmeldingsformulier met handtekening in bij de bar van ons clubhuis. De ledenadministratie zorgt voor het verwerken van alle gegevens. Nieuwe leden kunnen alleen maar lid worden door akkoord te gaan met een automatische incasso van de verplichte inschrijfgeld, de contributiegelden en de toeslagen. De ledenadministratie stuurt een factuur via het email adres.

Je kunt gedurende het hele hockeyseizoen instromen als nieuw lid. Voor de winterstop is het gehele contributiegeld verschuldigd, na de winterstop de helft. Het inschrijfgeld blijft ongewijzigd. Jaarlijks worden de contributiegelden geïndexeerd.