Senioren - Hockey voor Ouders

Hockey voor Ouders

MHC de Reigers biedt met ingang van seizoen 2016-2017 op de zondagen een training aan voor ouders van hockeyende kinderen. Ooit gestart met introductiecursussen ‘hockey voor ouders’. Deze waren een dermate succes, dat de club deze nu als regulier programma onderdeel aanbiedt.

De training wordt verzorgd door een professionele trainer en is op zondagochtend van 11:00 tot 12:00 uur. Het betreft ca 22 zondagen per jaar; op de speeldagen van de senioren (bondscompetitie).

Deelname aan deze training staat open voor alle sportieve ouders, ook voor degenen die nog nooit gehockeyd hebben. Vanuit de Big Bird gedachte van onze vereniging willen we de hockeysport aanbieden aan alle leden van het gezin, om ook het plezier in bewegen te ervaren. Naast het verkrijgen van hockey vaardigheden is het krijgen van begrip voor de situatie waarin uw kind zich op het veld begeeft tijdens wedstrijden. Tevens wordt aandacht besteed aan de spelregels, zodat u ook beter gaat begrijpen waarom een scheidsrechter fluit.

Het doel van de cursus is:

• basis technieken aan leren
  • spelregels van het hockey leren begrijpen
  • begrip krijgen voor de coach en scheidsrechters
  • af en toe zelf een partijtje hockey tegen elkaar spelen
  • het verkrijgen van een bredere blik op hockey
  • sportief bezig zijn in een gezellige en gemoedelijke sfeer

De eerste training start zondag 10 september.

Je hebt minimaal nodig:

• een paar goede sportschoenen met grip, zgn turfzool (geen voetbalschoenen)
  • sportkleding, afhankelijk van de weersituatie
  • hockeystick minimaal 36,5 inch lengte, kan evt. geleend worden van de club
  • bitje (mondbeschermer); eventueel bij de bar te verkrijgen voor € 5,00
  • scheenbeschermers en lange kousen (scheenbeschermers kunnen eventueel een keer geleend worden)

Aan het begin van het hockeyseizoen organiseren we een speciaal kennismakingsevent van 4 proeftrainingen en een heerlijke lunch ter afsluiting. De kosten bedragen € 20,=. Wil je hierover meer informatie? Klik hier.

Wil je graag één keertje meedoen of heb je vragen, mail dan naar: [email protected]

Direct aanmelden als lid kan natuurlijk ook door het aanmeldingsformulier op de website in te vullen. Ga naar het inschrijfformulier.

Na het invullen ontvang u het formulier in de email en dient deze getekend gestuurd te worden naar de ledenadministratie (email: [email protected])